Aktuality

Jaký předpokládáme dopad elektromobility na náš závod?

Jaký předpokládáme dopad elektromobility na náš závod?

17.9.2021

Na položenou otázku odpověděl ředitel závodu Koyo Ing. Marek Janků: 

Elektromobilita bude mít zásadní dopad na všechny výrobce ložisek. Studie ukazují, že v současné době je v jednom automobilu se spalovacím motorem přibližně 120 ložisek různých typů a velikostí, zatímco u elektromobilů se předpokládá pokles na 50 ložisek na jedno auto, což je redukce o cca 60 %. Většina našich válečkových a jehličkových ložisek pro automobilový průmysl je v současné době určena pro převodovky a vyvažovací jednotky v motorech. S elektromobilitou tyto aplikace vymizí. Očekáváme, že pro náš závod to konkrétně bude znamenat pokles objemu výroby mezi 30 až 40 %. Proto nás čekají zásadní koncepční změny.

Na základě těchto studií jsme si již před 2 roky stanovili strategické cíle a to zaměřit se co nejvíce na průmyslové zákazníky, ještě zásadněji oslovit výrobce zemědělských a textilních strojů, abychom navyšovali podíl ložisek pro tyto aplikace na úkor automobilového sektoru. To se nám postupně daří, vidíme nárůst objemu výroby pro nové zákazníky až o 20 % pro roky 2021 a 2022.

Co se týká možnosti našich ložisek v elektrických autech, již nyní vidíme v návaznosti na vývoj elektrických pohonů první příležitosti pro jejich využití. Původní studie a zaměření elektroaplikací ukazovaly na uplatnění především kuličkových ložisek a jejich obrovský růst v rámci elektromobility. Toto řešení využívá např výrobce elektroaut Tesla a někteří další.

Tak jak jde vývoj dále, začíná se ukazovat, že především ve více zatížených elektro řešeních, např pro SUV auta, je nebytné použít válečková ložiska, které jsou ale schopná pracovat ve vyšších otáčkách, tzv. vysokorychlostní válečková ložiska. V současné době již rozbíháme výrobu jednoho typu takového ložiska pro zákazníka GM. Paralelně již nyní Koyo pracuje společně s různými zákazníky na vývoji podobných řešení.

V Olomouci máme otevřené projekty pro zákazníky v tak velkém objemu, že by to znamenalo až dvojnásobné navýšení výroby válečkových ložisek. V současné době tedy vidíme, že elektromobilita nám dává možnost navýšení objemu výroby proti současnému stavu o 20 až 30 % pro další roky. Bude ale záležet na úspěšnosti zmíněných projektů."

 

 

Zpět

2 095 kg plastů k dalšímu zpracování?

2 095 kg plastů k dalšímu zpracování?

20.2.2024

V roce 2023 jsme vytřídili a zrecyklovali 995 kg vázacích pásků, 730 kg obalových fólií a 370 kg polyetylenových lahví.

Seznamte se s MC3 – dalším robotickým pracovištěm

Seznamte se s MC3 – dalším robotickým pracovištěm

23.11.2023

Čím se nová linka odlišuje? Samotná montáž probíhá na mobilních (vyměnitelných) poloautomatických zařízeních, zatímco plně automatické stanice provádějí kontrolu radiální vůle, měření vibrací (tedy hlukovou zkoušku) a kontrolu kompletnosti ložiska.

Nový člen strojového parku – krátkotočný automat CITIZEN II

Nový člen strojového parku – krátkotočný automat CITIZEN II

29.5.2023

Představujeme nový přírůstek do našeho strojového parku. Soustruh Citizen Cincom L32 byl pořízen pro nový projekt pro zákazníka MIBA a jeho účelem je posílení kapacit a rychlosti interního soustružení. Stroj bude zaměřen pouze na výrobu jednoho produktu. Převzetí stroje od dodavatele proběhlo minulý týden a nyní je již v plném běhu. Celková investice byla ve výši víc než 5,8 milionů.

všechny aktuality

Staňte se členem našeho týmu a získejte práci v dynamicky se rozvíjející společnosti. Podívejte se na aktuálně volné pracovní pozice ZDE

Žádost pro uchazeče