Aktuality
Jaký předpokládáme dopad elektromobility na náš závod?
17.9.2021
Na položenou otázku odpověděl ředitel závodu Koyo Ing. Marek Janků:
„Elektromobilita bude mít zásadní dopad na všechny výrobce ložisek. Studie ukazují, že v současné době je v jednom automobilu se spalovacím motorem přibližně 120 ložisek různých typů a velikostí, zatímco u elektromobilů se předpokládá pokles na 50 ložisek na jedno auto, což je redukce o cca 60 %. Většina našich válečkových a jehličkových ložisek pro automobilový průmysl je v současné době určena pro převodovky a vyvažovací jednotky v motorech. S elektromobilitou tyto aplikace vymizí. Očekáváme, že pro náš závod to konkrétně bude znamenat pokles objemu výroby mezi 30 až 40 %. Proto nás čekají zásadní koncepční změny.
Na základě těchto studií jsme si již před 2 roky stanovili strategické cíle a to zaměřit se co nejvíce na průmyslové zákazníky, ještě zásadněji oslovit výrobce zemědělských a textilních strojů, abychom navyšovali podíl ložisek pro tyto aplikace na úkor automobilového sektoru. To se nám postupně daří, vidíme nárůst objemu výroby pro nové zákazníky až o 20 % pro roky 2021 a 2022.
Co se týká možnosti našich ložisek v elektrických autech, již nyní vidíme v návaznosti na vývoj elektrických pohonů první příležitosti pro jejich využití. Původní studie a zaměření elektroaplikací ukazovaly na uplatnění především kuličkových ložisek a jejich obrovský růst v rámci elektromobility. Toto řešení využívá např výrobce elektroaut Tesla a někteří další.
Tak jak jde vývoj dále, začíná se ukazovat, že především ve více zatížených elektro řešeních, např pro SUV auta, je nebytné použít válečková ložiska, které jsou ale schopná pracovat ve vyšších otáčkách, tzv. vysokorychlostní válečková ložiska. V současné době již rozbíháme výrobu jednoho typu takového ložiska pro zákazníka GM. Paralelně již nyní Koyo pracuje společně s různými zákazníky na vývoji podobných řešení.
V Olomouci máme otevřené projekty pro zákazníky v tak velkém objemu, že by to znamenalo až dvojnásobné navýšení výroby válečkových ložisek. V současné době tedy vidíme, že elektromobilita nám dává možnost navýšení objemu výroby proti současnému stavu o 20 až 30 % pro další roky. Bude ale záležet na úspěšnosti zmíněných projektů."
Spojení vědy a průmyslu: JTEKT Bearings a Univerzita Palackého spolupracují na inovacích v přesné výrobě
6.11.2024
Od června se naši zástupci z oddělení engineeringu, inovací, údržby, kvality a financí průběžně setkávali s týmy Přírodovědecké fakulty a Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého v Olomouci. Navštívili jsme špičková pracoviště, jako je Společná laboratoř Optiky, Katedra matematické analýzy, Katedra experimentální fyziky a UPrint 3D, kde jsme společně diskutovali o nových možnostech v oblasti optické kontroly kvality, 3D tisku, analytických metod a optimalizace výrobních procesů.
Zvyšujeme standardy bezpečnosti: Získali jsme certifikát TISAX
8.10.2024
Certifikace TISAX potvrzuje, že systém řízení bezpečnosti informací společnosti splňuje definované úrovně zabezpečení, a umožňuje sdílení výsledků posouzení na specializované platformě.
Seznamte se s výroční zprávou CSR našeho závodu
22.8.2024
Téma společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání (CSR) získává stále více pozornosti napříč světem. Také vedení našeho závodu přijímá CSR jako dobrovolný závazek chovat se zodpovědně k okolnímu prostředí i společnosti.
Staňte se členem našeho týmu a získejte práci v dynamicky se rozvíjející společnosti. Podívejte se na aktuálně volné pracovní pozice ZDE