Výrobní portfolio

Technologie

Ložisko se zpravidla skládá z vnějšího kroužku, vnitřního kroužku a valivých prvků, kterými jsou kuličky, kuželíky, jehličky nebo válečky. Bývají umístěny v tzv. kleci.

Olomoucký výrobní závod se zaměřuje na výrobu ložiskových kroužků a montáž samotných ložisek. Výroba kroužků prochází několika vysoce specializovanými výrobními kroky: soustružením, dokončovacími operacemi za měkka, kalením, broušením a montáží.

Soustružení představuje dominantní operaci tzv. třískového obrábění ložiskových kroužků. Provádí se na CNC soustruzích, na nichž se z bezešvých trubek nebo tyčí vysoustruží komponenty požadovaných tvarů a rozměrů. Mezi doplňkové metody se v této fázi řadí frézování, protahování, dokončování výrobních detailů a vrtání mazacích otvorů. Mezi nejnovější výrobní metody patří i tzv. soustružení „za tvrda", tedy po kalení, kdy obrábíme tvrdý materiál za velmi vysoké teploty.

Připravené polotovary ze soustružny vypereme, usušíme a zakalíme (tepelně upravíme) ve vlastní moderní kalící peci. Zde ložiskové kroužky nahříváme někdy až na 850 stupňů Celsia a následně je prudce zchladíme. Poté se kroužky popouštějí, čímž získají na houževnatosti a stabilitě rozměrů.

Během broušení brousíme čelní plochy ložiskových kroužků, vnější a vnitřní průměry, oběžnou dráhu a opěrná čela. Vše se provádí na speciálních bruskách. V zápětí následuje honování, tedy přehlazování povrchu, čímž zlepšujeme mikrogeometrii a minimalizujeme tak hlučnost ložiska. Závěrečnou etapou výroby je u vybraných ložisek jejich montáž, kdy v jeden celek spojíme vnější a vnitřní kroužek pomocí ložiskové klece a valivých částí (válečků nebo jehliček), které vyrábí naše sesterské závody.

Vše se odehrává ve vysoce čistém pracovním prostředí. Kvalitu našich výrobků zajišťuje stoprocentní kontrola hlučnosti, kterou každé smontované ložisko prochází. Hotová ložiska se zabalí do přepravek a poté transportují zákazníkovi. Takto zpracovaná ložiska dodáváme výrobcům světových jmen, jako jsou například nákladní automobily VOLVO nebo Scania.

Martenzitické kalení a popouštění

Nabídka kooperace externím firmám

Technologický proces: Materiál je v průběhu procesu uložen ve speciálních drátěných koších o rozměru 540 x 540 x 240 mm s možností oddělení jednotlivých vrstev nebo volným sypáním. Hmotnost vsázky v jednom koši je maximálně 38kg.

Materiál ke kalení: ocel různé jakosti (maximální tloušťka stěny pro plné prokalení do 14mm)

Výsledná tvrdost: 56-65 HRC

Kontakt: Milada Čulíková, tel.: +420 724 015 543

2 095 kg plastů k dalšímu zpracování?

2 095 kg plastů k dalšímu zpracování?

20.2.2024

V roce 2023 jsme vytřídili a zrecyklovali 995 kg vázacích pásků, 730 kg obalových fólií a 370 kg polyetylenových lahví.

Seznamte se s MC3 – dalším robotickým pracovištěm

Seznamte se s MC3 – dalším robotickým pracovištěm

23.11.2023

Čím se nová linka odlišuje? Samotná montáž probíhá na mobilních (vyměnitelných) poloautomatických zařízeních, zatímco plně automatické stanice provádějí kontrolu radiální vůle, měření vibrací (tedy hlukovou zkoušku) a kontrolu kompletnosti ložiska.

Nový člen strojového parku – krátkotočný automat CITIZEN II

Nový člen strojového parku – krátkotočný automat CITIZEN II

29.5.2023

Představujeme nový přírůstek do našeho strojového parku. Soustruh Citizen Cincom L32 byl pořízen pro nový projekt pro zákazníka MIBA a jeho účelem je posílení kapacit a rychlosti interního soustružení. Stroj bude zaměřen pouze na výrobu jednoho produktu. Převzetí stroje od dodavatele proběhlo minulý týden a nyní je již v plném běhu. Celková investice byla ve výši víc než 5,8 milionů.

všechny aktuality

Staňte se členem našeho týmu a získejte práci v dynamicky se rozvíjející společnosti. Podívejte se na aktuálně volné pracovní pozice ZDE

Žádost pro uchazeče